Friday 7 June 2013

reunion maybe ???

Assalamualaikum..
hey..apa khabar owang yang melawat blog nie.. :) *perasan jap ramai owg view blog nie.. padahal 2,3 owg jek y view..* kehkehkeh..tak pe la..janji ade y view..dari 0 annn... 
hari nie nak cecite sal reunion kami..HAHAHHAHA.. reunion la sangat an. padahal 4 orang jek y join..bole la kan..ikut kan pekiraan membe aku nie ade dlm 21 orang..tak silap la kan.. tapi..
bile diatur satu upacara tu.. memang susa la..sesemua nie nak join.. :( <-- *saja wat muke sedih jap..*

hurm..walaupun aku kata tak kesah..tapi tipu lakan..dalam aty aku nie tak sedih..tapi takpe..aku dah redo..KITA HANYA MAMPU MERANCANG, ALLAH MENETUKAN.. ye hidok??.. dalam entri kali bukan aku nak marah kawan aku sal tak ikut.. "saya paham kot..kamu busy ya.. HAHHAHA"  jadi indon jap.. aku just nak cerita sebab nan musabab kenapa perancangan membe-membe kami nie y selalu jek tak jadi.. kehkehkeh

aku nak bagitahu korang *mehh dekat sikit..hee* ..bukan sekali dua weh tak jadi..beratus-ratus kali (ayat metafora jap)..yela mane hidoknye..semua anak mak..korang jangan tak tau,,mejo membe aku nie muke gangster..tapi anak mak wehhh..susa giloss nak lepas g mana-mana..anak mak kata kan ..memang susa la ceritannya law nk g jauh-jauh nie..kehkehkeh.. *kecuali aku eh :) *

mugkin tu sebab utama lakan law kiteorang plan asik tak jadik.. lagi satu hal. lagi pon kiteowg semua pompuan.. aku bukan nak cakap pompuan tu lemah..tapi exacly nye..memang betol kan.. macam-macam bole jadi sekarang..kes rogol besepah wey..bukan sikit kite dengar..banyak kot. mungkin ade segelintir perempuan yang tak puas aty gan pendapat aku kan..n akan cakap cenggini..

"sapa kata pompuan tak bole lindung diri sendiri, belaja la seni mempertahan kan diri" 

ok..tu korang yang memang ade masa nak belaja..kami.. *temasuk aku lakan.. * masa kami tidak sebebas korang..kami duduk ostel..sekolah kami takde sediakan seni petahan kan diri nie. jadi kami tak le sesuka hati amek kelas seni mempertahankan diri kat luar...mungkin juga kami takde hati y kental tok join bende nie..kalau kami join pun..bole kah kekuatan kami mengalahkan kaum adam y sedia kita tahu akan kekuatan dieowg..y mungkin 10x ganda kuat...untuk aku mustahil lakan.. :)

bukan tak kasi orang pompuan nie keluar..tapi bawak lah seorang lelaki *bukan pakwe ea.. muhrim kite lakan * untuk teman kan kite..law apa-apa jadi boleh lah jugak lindungi kita.. :) apa?? takde adik or abang yang dah besar.. takpe jalan jek gan ayah anda..lebih elok disitu :D apa?? ayah dah takde :'( . takpe..cari la sapa-sapa yang anda percayai..sedara-mara mungkin :)  ..tapi kalau anda yakin gan keselamatan anda.. takpe...contohnye macam korang kuar an membe pompuan lebih dari 6 orang ke atas.. its ok la kan.. ade la jugak jaminan keselamatan korang ue.. just go on k... tapi tetap kene hati-hati..bahaya itu ada dimana-mana.. hehhehe. *kang tak memasal semua pompuan tak kuar umah kang sebab aku wat entri cam gini.. HEHEHE..* aku bukan nak takut-takut kan..just suruh aty-aty :)

so di situ nampak kan..mak bapak kite sebenanye risau apa-apa jadi kat kite nie..tu y tak bagi lepas jauh-jauh.. :) 

heee...panjang pulak aku membebel pasal keselamatan nie.. boleh jadi pakar motivasi nie..kehkehkeh...akan datang maybe..amin~.. :) .. takpela sebelum aku abess an entry aku nie.. aku akan bagi korang nengok gambar time aku g bekok an membe aku yang bape kerat jek ary tu..hehehehe.. *time nie aku bawak adik aku lelaki sorang ea..hehehhe* jangan korang nengok takde gamba lelaki..ko terus bash aku..eh apa ntah blogger nie..dok nasihat orang..diri sendiri buat.. :) *adik aku tukang snap gamba..tu gamba takde * HEHEHEHE..

ehhh jap...sebelum ue.. sorry if ade yang tak setuju gan entry kali nie..hanya meluah kan pendapat.. hehehhe..kalau korang ada pendapat korang sendiri.. luahkan lah..aku akan baca in sha Allah.. * tapi pest la kat aku nye FB (Sue Iea Laa)  or TWEET ( @suehaylaa)  ea* kang korang dok cakap pendapat korang sal entry aku kali nie..aku wat buduh jek. n pk korang setuju gan pendapat aku,,HEHEHHE. sebab ape?? mana aku nak tahu.. korang punye blog pon aku tak tahu..kehkehkeh..macam mana aku nak tau entri korang nak tuka pendapat aku... :)








p/s : ingat  kawan-kawan.. jangan memberontak bile mak bapak anda melarang anda pergi jauh-jauh..sebenanye mereka ..risau kan anda :)
(tapi law sampai depan umah,area tempat kite pon dye tak kasi pusing, agak sedikit ah..baik duduk dalam jail jek -_- ).