Wednesday 20 February 2013

sekarang VS dulu

ASALAMUALAIKUM!
da lame tak tulis ape2 kat blog nie.. tapi ary nie nak wat entry sikit. ><
rindu sangat gan BLOG nie.. :(
sebab banyak bende da belaku sepanjang aku tak tulis BLOG nie..
TAPI...
ade lagi satu bende yang aku rindu selain BLOG nie..
AKU.. aku.. AKU..
rindu ZAMAN SEKOLAH  :'(



aku RINDU sangat gan ZAMAN SEKOLAH..
macam mane gan korang RINDU tak??
*kite geng law korang rase ape y aku rase*

MUNGKIN..
aku rase cam nie sebab aku da bekerja..
bile kite bekerja...
macam-macam kite jumpe..
yang BAIK.. yang JAHAT..
yang ATAS PAGAR..
aku pon tak tau aku y macam mane..
aku binggung..
kadang-kadang..
tak tau tindakan aku betol ke tak..

SAMPAI SUATU MASA..
time bekerja ue..
aku rase menyesal jadi BUDAK SEKOLAH AGAMA..
hanya sebab orang pandang rendah..
dan memperkotak katik kan SEKOLAH AGAMA..
 
SELAMAT..
hidayah ALLAH masih ade untuk aku.. :')
sepatotnye aku bukan kene JATUH.. 
dan MELUTUT kat kaki orang cam ue..
sepatutnye aku BANGUN..
dan tunjukkan PADA DIEORANG..
orang macam kamie..
-BUKAN BODOH!
-BUKAN UNTUK DIHINA!
-BUKAN UNTUK DIPERMAINKAN!



DAN BARU AKU SEDAR..
bukan mudah kite selaku SEKOLAH AGAMA nie..
nak hidup seperti orang biase..
kite sentiase diuji...

MUNGKIN DULU..
kite berada dalam orang yang sama seprti kite..
orang yang sudah...
-TAHU BATAS AGAMA.
-TAHU HALAL HARAM.



TAPI SEKARNG..
kite diluar..disinilah..yang akan..
mengukur sejauh mane IMAN mu.. :')